Conversa – berenar amb els fills de la Vall d’Ogassa

La Concepció, qui fou el darrer naixement del mas de Vidabona, i ara habitant amb en Ramon del mas de la Tuta d’Ogassa, recorda aquestes valls i les cases tal i com s’hi vivia fa dècades. Encara recorda els aplecs populars de Vidabona abans que es deixessin de fer per passar a fer-se a Saltor.

“Un dia volem venir a veure com està el Negre després de rehabilitar-lo”, ens deia. “I tant, el dia que vulgueu. Segur que ens podreu explicar moltes coses de la vida d’aquesta vall de quan éreu petita.”

Dit i fet, un diumenge proper, havent dinat ens trobarem al Negre amb la Concepció i en Ramon, altres veïns dels masos propers, i tal vegada algun testimoni que havia viscut anys al Negre. Farem unes herbes, unes galetes i a la vora del foc escoltarem i gravarem el que ens expliquin: la història viva de les cases d’aquest especial indret del país, a la falda de la Serra Cavallera i del Taga.

Si ens hi voleu acompanyar, hi sereu benvinguts. No cal que dugueu res, a no ser que us faci il·lusió portar alguna cosa per compartir en el berenar.

Activitat gratuïta.

Aviseu-nos si vindreu a fvidabona@elnegre.cat.